دیده‌بان گاه‌نگاری‌های بهرنگ تاج‌دین
خوراک وبلاگ
سه شنبه ۱۰ مهر‌ماه ۱۳۸۶

عملیات سوسیس ایرانی

۱- وقتی یک گردن‌کلفت، شما را به زمین پرت می‌کند، چه می‌کنید؟
یک مشت حواله چشم چپش می‌کنید؟
شما هم او را هل می‌دهید؟
او را تهدید می‌کنید که به مشتتان را به چشم چپش خواهید کوبید؟
به او هشدار می‌دهید که شما هم هلش خواهید داد؟
راهتان را می‌کشید و می‌روید؟

۲- مایکل مور، سال ۱۹۹۵ فیلمی ساخت به نام «Canadian Bacon» که صدا و سیما بارها پخشش کرده با نام «عملیات سوسیس کانادایی»
ماجرا از این قرار است که با فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد، آمریکا دچار فقدان دشمن شده و کارخانه‌های اسلحه‌سازی‌اش خوابیده‌اند. وقتی تلاش‌ها برای ترغیب روسیه به آغاز دوباره جنگ سرد، ناکام می‌ماند، آمریکایی‌ها «کانادا» را به عنوان دشمن جدیدشان انتخاب می‌کنند و ...

۳- در بخشی از فیلم، رییس‌جمهور روسیه به دعوت رییس‌جمهور آمریکا به این کشور سفر می‌کند. رییس‌جمهور آمریکا می‌گوید: «رفیق! اون روزهای جنگ سرد یادته؟ چه قدر روزهای خوبی بود... بیا دوباره شروع کنیم»
و جواب می‌شنود: «آقای رییس‌جمهور! خواهش می‌کنم. این دلیل دعوت ما به اینجاست!؟ ما رسماً بی‌خیال شده‌ایم! شما برنده شدین! ما شدیداً مشغول تکمیل شبکه فاضلاب خونگی هستیم.»
در اینجا طرف آمریکایی، به منظور تحریک روس‌ها، رییس‌جمهور روسیه را هل می‌دهد و به زمین می‌اندازد. واکنش رییس‌جمهور روسیه را می‌توانید حدس بزنید!؟

۴- خب این واقعیت غیر قابل انکاری است که آمریکا، به خاطر نقشی که برای خودش در دنیا تعریف کرده، همیشه نیاز به یک «دشمن» و «خطر جدی برای جهان و آمریکا» دارد. در نتیجه دست به چنین عملیاتی می‌زند.
برای چند دهه، این پروژه «عملیات سوسیس کمونیستی» و «عملیات سوسیس روسی» بود. بعد از به پایان رسیدن آن، پروژه‌های دیگری اجرا شد مثل «عملیات سوسیس کُره‌ای» و «عملیات سوسیس لیبیایی» و «عملیات سوسیس یوگوسلاو» و «عملیات سوسیس افغانی» و «عملیات سوسیس عراقی» و ...

۵- در حال حاضر هم پروژه‌های در دست انجام، «عملیات سوسیس اسلامی» و «عملیات سوسیس ایرانی» هستند و الحمدلله، خوب هم دارند به پیش می‌روند.
بالاخره کارخانه‌های اسلحه‌سازی و رسانه‌ها و ملت آمریکا و چه بسا همه دنیا، خوراک می‌خواهند و چه خوراکی هم بهتر از «دشمنان بشریت» و «تهدیدکنندگان صلح جهانی»؟ خدا را چه دیدید؟ اگر روزی، لازم شود، حتی «عملیات سوسیس چینی» را هم می‌توان استارت زد.
زندگی بدون «دشمن» که نمی‌شود. می‌شود؟

۶- این همه قصه به هم بافتم که بگویم گاهی اوقات که حریف محترم، گردن‌کلفت است، بهتر است به جای کل‌کل کردن و کم نیاوردن و یکی به دو و تهدید به «ویلچرنشینی اسراییل، در صورت حمله آمریکا به ایران» قضیه را جور دیگری فیصله دهیم. می‌توانیم برگردیم بگوییم: «بی‌خیال آقا جان! ما باختیم! برو پاچه یکی دیگه رو گاز بگیر. بیا مثلاً پاچه عربستان رو گاز بگیر که هم نفتش بیشتره، هم بن‌لادن داره. اصلاً ما هم پایه‌ایم!»

۷- عزیز من! وقتی طرف زورش زیاد است و دلش هم می‌خواهد دعوا کند، اگر وارد مبارزه نشوی، اوست که ضرر می‌کند و «حالش گرفته می‌شود»
شما هم به جای احساس «منجی عالم بشریت» بودن و تلاش برای «رفع ظلم حاکم بر نظام جهانی» بیا فکری به حال بیکاری و تورم کشورت کن که تحریم، خط تولید لوگان (تندر، L90) را نخواباند و وزیر مسکن نگوید که «فقط ۳۳ درصد مردم اجاره‌نشین‌اند»
آخر پدرت خوب، مادرت خوب! ۳۳ درصد مردم که یعنی از هر سه نفر، یکی اجاره‌نشین است. یعنی ۲۵ میلیون نفر اجاره‌نشین!

۸- فکر می‌کنم مسأله آمریکایی‌ها، صلح جهانی و حقوق بشر و این‌ها نیست. بدون تعارف، به دشمن نیاز دارند. اگر شش ماه نتوانند به ما گیر بدهند، می‌روند دنبال یک «دشمن» دیگر و قضیه (حداقل موقتاً) فیصله می‌یابد.
البته ما فعلاْ بهترین نقش را در نمایش‌نامه مورد علاقه آن‌ها بازی کرده‌ایم. جواب «های» را با «هوی» داده‌ایم؛ هر روز، نسخه‌های جور و واجور برای مسائل مختلف پیچیده‌ایم؛ تهدید کرده‌ایم؛ زیر بار نرفته‌ایم و ...
فکر می‌کنم بهترین دوست فعلی آمریکا و جنگ‌طلبی‌هایش، خود ما باشیم. چرا که آن‌ها «دشمن» را دوست دارند و «رقیب» را نه.

بالاترین  دلیشس  توییتر  فرندفید  فیس‌بوک


یادداشت‌های شما:

کاملا درست می فرمایید.

[ کمانگیر ] | [سه شنبه، ۱۰ مهر‌ماه ۱۳۸۶، ۹:۰۵ صبح ]


من فکر میکنم شما یا عقل نداری یا حسابی بهت میرسن ار یه جا حالا بگو چرا میگم
آدم کم عقل یا وطن فروش (نمیدونم کدوم یکی هستی) ترکیه از صبح تا شب بله میگه به آمریکا اما آمریکا پ کا کا را می شورونه علیه ترکیه (میتونی بری اخبار تو بی بی سی یا یه جایی که خودت صلاح میدونی نگاه کنی) خیلی بیشتر از این هم مثل این هست مثلا عده ای میگن همین امریکا دید شاه زیادی پیشرف میکنه مقدمه رفتنشو آماده کرد و ... نتیجه گیری :
یه خورده فکر کنیم قبل از نوشتن ببینیم یه چیزی رو میگیم صحیح باشه یعنی خلافش تو یه جای دیگه نباشه

[ reza ] | [دوشنبه، ۲۳ مهر‌ماه ۱۳۸۶، ۲:۱۵ بعدازظهر ]


احتمالا تو نویسده بی سواد خیلی هم ترسو هستی.احمق اصلا فلسفه وجودی شیعه مبارزه و کل کل گویی با دشمن و کافر حربی است.احمق جان ببخشید اسمتونو میگم برو فلسفه قیام امام حسین (ع) را خوب مطالعه کن بعد این حرفهارو برای شیعه جماعت بلغور کن.

[ ک ] | [جمعه، ۲۰ دی‌ماه ۱۳۸۷، ۷:۵۷ بعدازظهر ]