شنبه ۱۹ مردادماه ۱۳۸۷
خون به خون شستن محال آمد محال
۱- این روزها، بحث اعدام یعقوب مهرنهاد به یکی از داغترین سوژهها در وبلاگستان تبدیل شده است. عدهای به شدت به اعدام او اعتراض دارند و عده دیگری از این عمل طرفداری میکنند. بیایید یک بار دیگر نگاهی به این موضوع بیندازیم.
۲- پنجشنبهشب، رادیو زمانه گزارشی در مورد اعدام یعقوب مهرنهاد داشت که در آن دو فعال حقوق بشر در سیستان و بلوچستان، تأیید کردند که مهرنهاد، دو دیدار با عبدالمالک ریگی داشته است و ۲۰۰ هزار دلار پول گرفته است تا شاخه «فرهنگی» جندالله را راهاندازی کند.
۳- عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله است.
جندالله، گروهی تروریست، نژادپرست و جداییطلب است.
شکل کار جندالله، گروگانگیریها، قتلها و فیلمبرداریاش از صحنههای قتل، شباهت انکارناپذیری به القاعده دارد؛ چنانکه تفکراتش هم؛ و القاعده را نیز همهی دنیا به عنوان گروهی تروریست میشناسند.
به قتل رساندن عدهای غیر نظامی بیگناه به جرم «شیعه بودن و بلوچ نبودن» شکی باقی نمیگذارد که علاوه بر بنیادگرایی مذهبی، نژادپرستی نیز بخشی از طرز فکر این گروه است.
۴- شکی نیست که نه تنها حکومت جمهوری اسلامی، بلکه سلسله پهلوی و بسیاری از حکومتهای سلف آن هم تفکراتی مرکزگرایانه داشتهاند و حاضر نبودهاند به حقوق اقلیتهای قومی، مذهبی و زبانی، احترام بگذارند. این حق بلوچها، سنیها و ترکهاست که مسئولان منطقهای از میان خود آنان برگزیده شود؛ به دین و آیینشان احترام گذاشته شود و در کنار زبان فارسی، زبان و ادبیات خودشان نیز در مدارس تدریس شود.
این حقوق، در هیچ کجای قانون اساسی و قوانین جاری کشور از آنها سلب نشده است و تنها تصمیمسازان کشورند که با دریغ کردن این حقوق از آنها، عملاً به گروهها و تفکرات تندرو پانترکی، ضد شیعه و جداییطلب، مجال رشد و گسترش میدهند.
۵- با این وجود، به هیچ وجه نمیتوان جداییطلبی را پذیرفت یا تحمل کرد. بایستی میان نحوه برخورد با گروهکهای مسلح و جداییطلبان معتقد به کار فرهنگی تفاوت گذاشت؛ اما برخورد جدی با هر دو لازم است.
مقاله جنجالی اخیر سایمور هرش در نیویورکر (اصل مقاله به انگلیسی) تأکید میکند که آمریکا دارد روی این گروهها سرمایهگذاری میکند.
البته از آمریکا که نباید انتظاری جز این هم داشت؛ اما شرم بر هر ایرانی یا زاده ایران باد که در هر کجای ایران و جهان و به هر بهانهای، ساز تجزیهطلبی کوک میکند؛ از تجزیهطلبی حمایت میکند یا گروهک نژادپرست، تروریست و تجزیهطلبی را «جنبش مقاومت» میخواند.
۶- آری؛ مهرنهاد هم با این گروهها مرتبط بود و جدا از فعالیت فرهنگی، رسانهای و وبلاگنویسیاش، میخواسته برای تروریستهای تجزیهطلب نژادپرست، «شاخه فرهنگی» راه بیندازد. چنین شخصی مستحق محاکمه و مجازات است. اما به دو مورد باید پرداخت؛ یکی محاکمه و دیگری مجازات.
۷- حق یعقوب مهرنهاد و هر متهم و مجرم دیگری است که در دادگاهی عادلانه، علنی و با حضور وکیل، محاکمه شود و حق دفاع وی از خودش به رسمیت شناخته شود. گفته میشود که قرار است اعترافات مهرنهاد از تلویزیون پخش شود. معتقدم که اگر دادگاه وی به صورت علنی برگزار میشد و فیلم دادگاه از تلویزیون پخش میشد، چند برابر این اعترافات، در ایران و جهان تأثیرگذار (و البته باورکردنی) بود. هیچ ایرانی واقعی، با تجزیهطلبها همدردی نخواهد کرد.
۸- اما بحث مهمتر، مجازاتی است که برای مهرنهاد در نظر گرفته شد.
علیالظاهر، مهرنهاد سلاح به دست نگرفته و کسی را نکشته است. هر چند او با ریگی ارتباط داشته، اما نباید به جرم آدمکشی ریگی، او را اعدام کرد. اولاً با اعدام مهرنهاد، کک ریگی هم نخواهد گزید و در ثانی، بهانهای برای مظلومنمایی، آدمکشی و نسلکشی بیشتر به دست ریگیها داده شده است.
۹- میگویند بچهای به دست ملا نصرالدین داده بودند و بچه، خودش و ملا را خیس کرد. ملا هم برای انتقامگیری، بچه را روی زمین گذاشت و همان کار را با بچه کرد.
غرض اینکه، جواب آدمکشی، آدمکشی نیست. نتیجه این اعدامها، فقط قتل پلیسهای ایرانی در گروگان جندالله و احتمالاً به قتل رساندن گروه دیگری از ایرانیان است که جانشان، ذرهای برای ریگیها ارزش نداشته و ندارد. اگر ما بخواهیم بازی را به زمین «گرفتن جان آدمها» ببریم، آنها از ما ماهرتر و بیرحمتر هستند؛ و این بازی به سود ما خاتمه نخواهد یافت.
پ.ن: شاید عجیبترین چیزی که در این مدت خواندهام، اعتراض به «اعدام یک وبلاگنویس» بوده است. جهت یادآوری عرض کنم که مسعود دهنمکی و محمود احمدینژاد هم وبلاگ مینویسند؛ چنان که اکثر گروههای تجزیهطلب، وبلاگ دارند و اتفاقاً اهل گفت و گو هم نیستند. لطفاً شوخی نفرمایید!
لینک در بالاترین
یادداشتهای شما:
این مطلب در پارسینه انتشار خواهد یافت.
[ سایت خبری تحلیلی پارسینه ] | [شنبه، ۱۹ مردادماه ۱۳۸۷، ۱۱:۲۸ صبح ]حرفاتون رو تایید میکنم ولی، محارب حکمش اعدامه، محارب هم تعریفش فقط اقدام مسلحانه نیست، ضمن اینکه دادگاههای امنیتی میشه که علنی برگذار نشه
[ علی ] | [شنبه، ۱۹ مردادماه ۱۳۸۷، ۱:۱۹ بعدازظهر ]چرا جمله ی اعدام یک وبلاگ نویس عجیب است ؟
[ عطیه وحیدمنش ] | [شنبه، ۱۹ مردادماه ۱۳۸۷، ۲:۵۱ بعدازظهر ]از واژه ها دقیق استفاده کنید. واژه ی نسل کشی به معنی تلاش برای محو یک نژاد، پیروان یک مذهب یا یک زبان است. کاری که ریگی می کند آدم کشی هست ولی نسل کشی نیست (به هر دلیل، حالا شاید چون امکانات اش را ندارد) . متنی که از واژه ها دقیق استفاده نمی کند پیشاپیش ارزش خود را در حد اخبار یا تحلیل های صدا و سیما پایین آورده است.
[ امین ] | [شنبه، ۱۹ مردادماه ۱۳۸۷، ۳:۰۱ بعدازظهر ]علی آقا
من متوجه نشدهام که چرا این دادگاه نباید به صورت علنی برگزار میشد؟ چرا نباید این اجازه داده میشد که مسأله شفاف و روشن، مشخص بشه و مردم، قیافه یک همکار جندالله رو ببینن؟
عطیه خانم
برای اینکه تقلیل دادن مسأله یعقوب مهرنهاد و استفاده از این عبارت، این توهم رو به وجود میاره که بین وبلاگ مهرنهاد با موضوع محاکمه و مجازاتش ارتباطی وجود داشته؛ در صورتی که ظاهراً بحث وبلاگ مطرح نبوده
امین عزیز
استفاده از واژه نسلکشی، به دلیل نحوه انتخاب مقتولان حادثه تاسوکی بود. چون در این حادثه، مردم رو از نظر بلوچ و غیر بلوچ بودن و شیعه و غیر شیعه بودن، جدا میکنن و در نهایت غیر بلوچهای شیعه رو به قتل میرسونن.
آیا به این نمیگن نسلکشی؟ یا حداقل تلاش برای نسلکشی؟
من معتقدم آمريكا به هيچ عنوان از اينها حمايت نميكنه. چنين چيزي، اگر وجود داشته باشه، جزء اطلاعات طبقه بندي شده است و سيمورهرش نميتونه به اون دسترسي داشته باشه. از اون طرف ايشون با ريگي هم كه تماس نداشته. بنابراين مقالهاي كه نوشته به نظر من قانع كننده نيست و فقط بر پايه حدس و گمانه. خوب شد كه جديدا خبردار شديم كه آمريكا ناخداي كشتي حمله كننده به ايرباس ايران را توبيخ كرده نه تشويق انچنان كه دروغ پراكنان داخلي ميگن!
[ امير ] | [یکشنبه، ۲۰ مردادماه ۱۳۸۷، ۳:۰۹ بعدازظهر ]صرف طرفداری از محارب مجازات اعدام ندارد.مطابق سیره علی بن ابی طالب دست به اسلحه بردن مرز میان محارب ومعاند است.
[ masood ] | [یکشنبه، ۲۰ مردادماه ۱۳۸۷، ۳:۱۶ بعدازظهر ]دليلش هم واضحه! آمريكا هيچ احتياجي نداره كه چنين كاري بكنه. كارهاي خيلي تميزتري هست كه امريكا ميتونه بكنه! منتها اين دليلش نبود. اين را گفتم كه اين كسايي كه فكر ميكنن امريكا شيطان بزرگه راضي بشن. دليلش اينه كه در آمريكا دموكراسي و حقوق بشر نهادينه شده و اينرا بعضي ها از ابعادش آگاه نيستن و نميدونن يعني چه!
موفق باشيد
[ امير ] | [یکشنبه، ۲۰ مردادماه ۱۳۸۷، ۳:۲۳ بعدازظهر ]کس شعر محض بود اقای نویسنده و مزدور حکومت ننگ بر مادرت برا داشتن بچه ای مثل تو
[ ] | [یکشنبه، ۲۰ مردادماه ۱۳۸۷، ۴:۲۶ بعدازظهر ]jok e zibayae shoma vaghe 'an be matnetan arzesh dad!!!!!!!!!!!!!
[ iman ] | [یکشنبه، ۲۰ مردادماه ۱۳۸۷، ۴:۵۸ بعدازظهر ]بی شرف
دهان کثافت گویت را ببند
جندالله ( یا هر اسم دیگه) کی اعلام جدایی طلبی کرده؟
مردم سیستان و بلوچستان مگه آدم نیستند که این همه محرومیت دارند ؟ تو پفیوز که تهران نشستی این همه امکانات داری چرا؟
چرا اینقدر دروغ می بافی؟
من مازندرانی ام فکر نکنی همشهری مهرنهادمن.
امثال شما دعا کنید به اون الله مکه تون که این رژیم برنگرده فقط.
بسم الله . سلام . آقا بهرنگ با تشکر از رویکرد شما و تلاشتان برای دسترسی به حقیقت، چند نکته رو عرض می کنم :
1- مجازات هر جرمی در هر کشوری ، باید برای مردم تابع مقررات آن کشور از ماهیت ::قانونی:: بودن برخوردار باشد. حکم عضویت در گروهک محارب مسلح در مقررات کشور موجود است. پس موضوع ، انتقام نیست. "اجرای قانون" است که باید ، تسری آن را به همه حوزه ها و موضوعات طلب کرد. نه اینکه اگر جایی ، قانون "اجرا" شد ، رد شود.
2- تایید می کنم که ارتباط یا "عدم" ارتباط یک گروهک با آمریکا یا هر کشوری ، حتما جزو اطلاعات طبقه بندی شده و اظهار اطلاع از آن یا رد آن فقط توسط نهادهای امنیتی ممکن است. فرد کامنت نویس رد کننده این ارتباط بفرماید که آیا شغلش اطلاعاتی است؟
3- یعقوب مهر نهاد ، بر اساس عضویت در تشکیلات تروریستی ریگی ، گروهی پوششی بنام "الجهاد" تاسیس و بوسیله آن برای ریگی نیرو جذب و عملیات تروریستی در داخل کشور برنامه ریزی می کرده است که قبل از یکی از مراحل آخر عملیاتی بهمراه تعداد دیگری از عناصر همراه ، دستگیر شد. این اطلاعات قبلا علنی شده است و من هم از منابع معتبر آسکار کسب کردم . کمی دقت کنیم . کمابقی اطلاعات مورد اشاره ما ، همگی اطلاعات آشکار است.
4- احتیاط کنیم . یک بنیان آلوده ، باید روزی بهم بخورد. چرا برای بعضی ها ، حرف دشمن حجت تر است تا خودی و اصولا چرا برای بعضی ها ، خودی اصولا همان دشمن خونی است ؟ این یعنی تا زیر گلو در باتلاق جنگ روانی دشمن فرو رفتن . چه کسی گفته است که حقوق اهل تسنن در جمهوری اسلامی - حتی فقط بر اساس بد عملکرد سازمان یافته ! مسئولین ! - لگد کوب می شود ؟ حقیقت چیست ؟ یا مشکل این نیست که اصولا "مناطق محروم" کشور ما مدتها بدون رسیدگی دقیق باقی مانده بود ؟ یعنی آیا مشکلات مادی موجود در خوزستان بدلیل سنی بودن مردم آنجا است یا اینکه اصولا تا همین چند وقت پیش که تحرکات تجزیه طلبانه فرقه ای وهابیت در خوزستان نبود ، ما هم اهل تسننی آنجا نداشتیم ؟ جالب است آنجا وهابیون به مردم می گویند مشکل شما این است که شیعه اید. ببینید اهل تسنن در سایر کشورهای خلیج چه زندگی ای دارند ! :) ! .
5- رویکرد قومی و فرقه ای این گروه تجزیه طلب آدم ربا، برای آنکه به رویکرد تند آن بیافزاید ، بشدت شدید است . اینقدر که اصلا مشکل این گروهک آدم ربای چند نفره ، اصلا حتی مشکلات مردم استان سیستان بلوچستان نیست. بلکه دائم دم از مشکلات قوم بلوچه می زنند و دامن زدن به اختلافات قومیتی دقیقا تلاش عناصر تجزیه طلب در تمامی نقاط جهان و البته الگویی تکراری است. برای همین است که نمی توانند بگویند مشکلات سیستان و بلوچستان . میخواهند روی موضوع بلوچ تمرکز داشته باشند تا پتانسیل کافی برای تجزیه طلبی وجود داشته باشد. ضمن اینکه در میان اقوام عزیز بلوچ تعداد اهل تسنن مقداری بیشتر از اهل تشیع است. این هم علت دیگر.
6- اقای منکر ارتباط گروهک با آمریکا ادعا کرده آمریکا به ریگی هیچ احتیاجی ندارد. رد این حرف ، برای هر عاقلی روشن است. روشن است که آمریکا نه تنها به هر نوع حرکت محاربه با رویکردهای عوام فریبانه محتاج است ، بلکه امریکا از ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی ایران تاکنون در تاسیس بیشتر از 30 گروهک 20 نفره تا 200 نفره محارب و برانداز ، دخالت مستقیم دارد. این جدا از انشعابات و اتحادهای مکرر این گروهکها است که آنها را مثل تک یاخته ها تکثیر و تعداد اسامی آنها را بالا می برد.
7- آقای منکر ارتباط ، فرموده اند که آمریکا برای مقابله با ایران ، کارهای بسیار تمیزتری می تواند انجام بدهد. اولا : از ایشنا خواهش می کنم فهرستی از این کارهای تمیز را که ایشان می شناسند و البته ما هم می توانیم حدس بزنیم اعلام کنند. روشن است که در این فهرست ، راه اندازی گروهک های بظاهر ایرانی با رویکرد های قومیتی و مظلوم نما ، در صدر این فهرست قرار دارد. کار ، "تیمیس" تر از این ؟
8- آقای منکر بفرمایند آیا اگر راه اندازی این گروهک کار کثیفی است ، آیا آمریکا اصولا از دست زدن کارهای کثیف ، ابایی دارد ؟ و اصولا آیا آمریکا با یک نگاه منصف ، در افغاستان و عراق وسایر مناطق اشغالی تا گلو در آلودگیهای جنایات خویش و خون مظلومان فرو نرفته است ؟ حقیقت این است که نه تنها آمریکا این گروهک ها را –همچون خود القاعده – تاسیس و هدایت کرده ، بلکه از تجهیز و حمایت نظامی و فرهنگی و تبلبغاتی هم هیچ ابایی ندارد . نگاهی کنید به مصاحبه ها و پرسوناژ گاه و بیگاه رسانه های آمریکا مانند صدای آمریکا از گروهک آدم ربای ریگی.
9- سیره ء امیر مومنان ، گوشه ای از سیره پیامبر اسلام ، وسیره ایشان هم امتداد یافته در سیره علی (ع) و فرزندان اوست. از دوستی که سیره اهل بیت را حجت کرد می پرسم آیا تمامی سیره اهل بیت برای ایشان حجت است؟ اصوا آیا ایشان به حجیت حکم "اعدام" که از سوی اهلبیت بنا به دستور دین در مواقع تعیین شده اجرا شده ، پایبند است ؟ آنگاه که حجت بود ، در مورد صحت ادعای ایشنا درمورد اهلبیت صحبت خواهیم کرد و از سیره اهل بیت حجت هایی را بیان می کنم .
10- آقای منکر ، کلا قرار گرفتن اطلاعات طبقه بندی شده در اختیار خبرنگاری رده اول همچون سیمور هرش را منکر می شود. پس لطفا تکلیف سایر اظهار نظرهای مطبوعاتی و رسانه ای و خصوصا اینترنتی و بویژه محفلی ودرگوشی ، مدعی در اختیار داشتن اطلاعاتی خاص ، از فلان موضوع حاکمیتی را که اصولا در اینترنت ایرانی ، بعنوان "حرف یامفت" ، در دسترس همه قرار دارد بیان کنند. ضمن اینکه همه اظهار نظر ها بر اساس لو رفتن یک سند نیست. بلکه تحلیل عملکرد یک سیستم خصوصا در دنیای امروز با تحلیل عملکردها و اخبار اشکار صورت می پذیرد و اطلاعات پنهان و محرمانه نقشی بسیار جزیی در تحلیل ها دارد. این مطبوعات غربی هستند که باید جواب بدهند از کجا هر روز از فلان طرح اتمی نظامی ایران یا فلان حرکت پنهان حکومت ایران خبر می دهند؟ اگر بگویی رانت اطلاعاتی از سیستم های امنیتی آمریکا، خب روشن است که این رانت در جهات دیگر هم می تواند حرکت کند :) . در مورد مقاله سیمور هرش نکات دیگری هم هست که مجال طرح آن اینجا نیست.
11- دفاع صد درصد آقای منکر از اقدامات دولت آمریکا در همه لحظات تاریخ و در همه موضوعات ، کمی توی ذوق می زند و زیادی پر رنگ است. سند و مدرک آقای منکر در مورد توبیخ وحشی حمله گر به هواپیمای مسافربری کجاست ؟ آنهم توبیخی در حد اعدام بدلیل قتل 290 انسان کاملا غیر نظامی . کجاست؟
12- رویکرد سلفی گروهک ریگی که منشعب از رویکرد سلفی گروهک القاعده و انهم منشعب از جریانات وهابی وسلفی سعودی- افغان است ، روشن است. این رویکرد ، رویکردی کاملا غیر انسانی است که حتی جریاناتی از وهابیون روشنفکر در عربستان نیز آرام در مسیر محکومیت آن گام بر می دارند . این رویکرد ؛ هر انسان با دیدگاههای معارض با دیدگاههای فقهی محمد ابن عبدالوهاب را مهدور الدم می داند. حتی از اهل تسنن. پس نسل کشی شیعیان ، آرزو و آمال این گروهک و عمل فعلی آنان است. هرگند فعلا امکان کلید زدن به آن را نداشته اند.
13- دلیل عقلی برگزار نکردن علنی یک دادگاه با سوژه امنیتی ، زیادی روشن نیست؟ به کسانی که این دلیل را نمی فهمند ؛ اصولا چه توضیحی "می توان" کرد ؟
14 – توجه داشته باشید و انصاف دهید همان جریاناتی که "سعی" می کنند اعترافات تلویزیونی را بی اعتبار جلوه دهند ، به همان ادعا ، دادگاه را هم می توانند "نمایشی" معرفی کنند ! برای اثبات ، نظر خودشان را بپرسید. پس باید ریشه این فریب را خشکاند. نه آنکه اجازه تعمیق فریب را بدهیم .
15- رادیو زمانه که گروهی از فراریان همراه با جریان براندازی جمهوری اسلامی بوده و بهره مند از بودجه های دولتی بیگانه در براندازی نرم این کشور هستند ، به هیچ وجه منبع خبری سلامتی در هیچ موضوعی در باب ایران نیستند. چه رسد به موضوعاتی به این حد حساس. ادعای رادیو زمانه ، تلاشی برای تقلیل ارتباط مهرنهاد با گروهک جندالله است. به این حیله های خبری و ژورنالیستی دقت کنیم . رادوی زمانه ، از عناصر و افرادی تشکیل شده که خود حامی گروهک ریگی در روز آنلانی بوده و با وی مصاحبه و او رهبر "جنبش مقاومت مردمی ایران" معرفی کردند.
16– برای این عناصر هیچ فرقی بین دادگاه علنی و غیر علنی نیست. تاریخ انقلاب و محاکمات برگزار شده گویای این نکته است. ضمن اینکه تا این عناصر بحال حتی یک دادگاه را صالح به رسیدگی نمی دانند. وای بحال به عادل در صدور حکم ! پس فریب اینان را نباید خورد. کما اینکه سکوت خنده دار این مخالفان مجازات اعدام ، در مورد هم پرونده ء دیگر یعقوب مهرنهاد ، بانگ رسوایی آنان را بصدا درآورده . چون فقط عنوان"وبلاگ نویس" و فامیلی با نمک "مهرنهاد" بود که ضن امکان سوء استفاده را برای آنان بهمراه داشته . والا دادگاه این دو با هم برگزار شده و هر دو با هم دستگیر شده و اعدام شده اند. اینان ، بنا به تجربه و کارنامه خراب خود ، حتی صالح به اظهار نظر در مورد ساده ترین موضوعات سیاسی نیستند .چه رسد به اظهار نظر در باب سلامت یک دادگاه و خبر دادن در مورد حضور یا عدم حضور وکیل ! جمهوری اسلامی برای خفاش شب وکیل تسخیری گرفت. وای بحال اینها !
17- در مورد نام این پست شما کمی نگرانم . اما جای بینا نگرانیم اینجا نیست. صلاح دانستید ، به نحوی دیگر باطلاع می رسانم .
و در پایان . از فحش نرنجید. این کمترین کاریست که می کنند. عادت آنها سر بریدن است.
التماس دعا.
ابوذر منتظرالقائم
قبل از هرچیز باید بگویم نوشته تان خیلی منطقی بود. با این که با بعضی جاهاش موافق نبودم، از خواندنش لذت بردم. از این که لحن مناسبی انتخاب کرده بودید و خیلی منطقی و مودبانه حرف تان را زدید. این کاری است که خیلی ها نکردند. چه موافقین اعدام میرنهاد و چه مخالفین آن.
با بند 4 و 5 و 6 و 7 به شدت موافق هستم. با پی نوشتتان به اشد قوا! نمی فهمم یک وبلاگ نویس، چه ارجیحیتی به بقیه ی خلق خدا دارد که برایش مصونیت قضایی قائل هستیم.
آفای منتظرالقایم سیره علی بن ابی طالب قصاص قبل از جنایت درطول حکومت کوتاهش نبوده است چراکه اگر می خواست به این صورت عمل کند دیگر خوارجی زنده نمی ماند که درسرنماز به اوتهمت کفر بزنند و اوتحمل کند تا حرف تهمت زننده تمام شود وسپس نماز را ادامه دهد(تهمت کفر به خلیفه رسول که امپراتوری ایران و روم در تحت قدرت اوست) . ابن ملجم از خوارج نبود؟چرا پس زنده مانده بود وعلی هم می دانست؟چون دستگاه وزارت اطلاعات علی ضعیف بود؟چراآنگاه که طلحه و زبیر برای گرفتن اجازه برای رفتن به حج پیش او آمدند درحالیکه می دانست قصد حج ندارند ودنبال فتنه اند و به آنان هم این راگفت ولی جلوی آنان رانگرفت؟چون سپاه پاسداران نداشت؟یا به قول شریعتی آزادی آنان رانمی توانست تاهنگامی که دست به شمشیر نبرده اند سلب کند؟چرا علی عایشه را که خارجی برعلیه امام زمانش بود گردن نزد؟اگرپیرو علی هستی سیره علی و آزادی های سیاسی علی به مخالفینش معلوم است ونمونه هایش بسیار.اگرپیرو سیدعلی وماکیاول هستی آن هم معلوم. والسلام علی من اتبع الهدی
[ masood ] | [یکشنبه، ۲۰ مردادماه ۱۳۸۷، ۱۰:۱۷ بعدازظهر ]بسم الله . آقا بهرنگ سلام . اشکار کار ار خود من بود که دو کامنت را در یک فایل تایپ کردم و بعد کل فایل را پیست کردم . عذر می خواهم . کامنت دوم را مجددا ارسال می کنم . لطفا فقط کامنت اول من و این کامنتی که پس از انی می آید را نگاه دارید و بقیه را در صورت صلاحدید پاک کنید. تشکر.
[ ابوذر منتظرالقائم - وبلاگ پاسداران ] | [دوشنبه، ۲۱ مردادماه ۱۳۸۷، ۸:۳۹ صبح ]بسم الله . آقا مسعود ! قصاص قبل از جنایت ؟! :) . ضمن اینکه حتی این جمله ، در کامنت قبلی شما هم نبود ، الان هم عرض می کنم مگر ننوشتم دقیقا مشکل مهرنهاد چه بوده ؟ مهر نهاد اختصاصا یگ گروه تروریستی با نام الجهاد را برای جذب نیرو برای گروهک ریگی و اجرای عملیات تروریستی با هدایت ریگی و اجرای خودش ایجاد کرده بود که بهمراه تعداد دگیری از نیروهایش قبل از انجام عملیات جدید دستگیر شد. فکر نمی کنم طرح ادعای قصاص قبل از جنایت ، خیلی متناسب با انصاف باشد.در پایان ، محتوای کامنت شما را یادآوری می کنم :: نویسنده : مسعود . صرف طرفداری از محارب مجازات اعدام ندارد.مطابق سیره علی بن ابی طالب دست به اسلحه بردن مرز میان محارب ومعاند است:: روشن است که آنچه که نوشته بودم ناظر به این متن است.
اما اگر از آنچه که در مرود یعقوب مهر نهاد گفته شد بگذریم وبه مباحث کاملا فاقد ارتباط و حاشیه ای و با ماهیت جنگ روانی مطرح شهد از سوی شما بپردازیم چند نکته ای گفتنی باقی می ماند. از جمله اینکه : 1- بله. شهادت امیر مومنان نتیجه این بود که ایشان سیستم امنیتی نداشت. اینکه امیر مومنان بر اساس عالم غیب از نیست کسی خبر داشته باشد برای او اصلا حجت عمل نیست. مگر به اذن الله و این دقیقا دستور دین است. رسول خدا وقتی شروع به اجرای قضاوت بین مردم کرد به مردم رو کرد و گفت ای مردم من بسیاری چیز ها از شما می دانم اما بین شما جز به شهادت و مدرک حکم نخواهم کرد. تئوری منحرفی که در کامنت های شما مطرح شده این است که حاکم اسلامی خوب کسی است که چه بداند که میخواهند ترورش کنند چه نداند ، اجازه ترور بدهد ! . این حرف ، از درون ، بی مایه نیست ؟ این تئوری ، فقط بدرد محو کردن حکومتهای دینی از روی زمین می خورد :) . امیر مومنان او را قصاص قبل از جنایت نکرد. نه اینکه اگر عنصری امنیتی در کنار او بود ، از ترور وی جلوگیری نمی کرد. تاریخ را درست بخوانید. عناصر امنیتی امیر مومنان اتفاقا از جریان ترور هم آگاه شدند. اما اقدامشان بموقع نبود و البته که تقدیر نیز بر شهادت امیر مومنان بود. حالا جالب اینجاست که ما با "قصاصی قبل از جنایت" نه در جمهوری اسلامی ایران و نه در زمان امیر مومنان موجه نیستیم بلکه آنچه که نوشتید تنها جملاتی در جهت به حاشیه بردن بحث است. توجه کنید که بحث ما اختصاصا پیرامون یعقوب مهرنهاد بود.
ضمنا. دوستی گفته بود موافقان اعدام ادبیات زشتی دارند و ما را در کنار مخالفان اعدام گذاشته بود. می بخشید ، کجا بی ادبی شد؟ 2- شما یک موضوع را روشن کنید. آیا اعتراف می کنید که امیر مومنان با خوارجی که اتفاقا پیشانی شان از مهر نماز داغ بود و برای علی هم آیات قرآن را تلاوت می کردند ، با شمشیر سخن گفت و هنگامی که ابن عباس از اردوی آنان بیرون آمد و گفت یا علی اینها که حرف بدی نمی زنند و آیه ای از قرآن " لا حکم الا لله" را میخوانند ، به وی گفت ای ابن عباس " کلمه حق یراد به الباطل " کلمه درستی که بمنظور آلوده ای بکار گرفته شده . و اصوا سئوال من این است که آیا تمامی سیره امیر مومنان به تمامه برای شما حجت است ؟ اگر هست بگویید تا از سیره امیر مومنان در برخورد سرسختانه با منافقین و کافران آنهم به حکم قرآن در موقعیت متناسب ، برای شما نمونه هایی مکرر را ذکر کنم . پس روشن کنید که آیا به عمل علی ملتزمید ؟ 3- الحمد لله در جمهوری اسلامی هم ، یکی از راحت ترین کارها تهمت زدن است. نمونه ؛ همین اینترنت. اما موضوع این است. گاهی فردی با حرتی زشت ، فقط آبروی خود را می برد و بهترین عملکرد در مقابل او ؛ همان است که امیر مومنان کرد و گاهی باید در پاسخ او خطبه ای قراء خواند ؟ یعنی علی هروقت کسی علیه حکومت اسلامی و او و اهلبیت و سایر موارد تهمت و دروغی مطرح کرد ، می ایستاد تا او حرفش را بزند و بعد هم سکوت می کردو فقط نماز می خواند؟ اینها جز توهین به امیر مومنان چیزی دیگر نیست. خطبه ها و نامه های علی (ع) را بخوانید و بدانید که اتفاقا آگاه ساختن ذهن جامعه و آیندگان چقدر برای علی (ع) مهم بوده و تا چه حد ایشان به آن اهتمام داشته است. 4- سپاه پاسداران علی ، همان زمان هم ، بدون دستور علی آب نخورد و امروز هم نمی خورد. علی جریان شناسی را به سپاه خودش آموخت و فرق نفاق و ایمان را به او یاد داد . والا سپاه علی چگونه می توانست در جنگ جمل آنچنان استوار در مقابل انسانهایی که صحابی پیامبر بودند و کنار شتر همسر رسول خدا (ص) به جنگ حکومت اسلامی آمده و پیران عثمان را مستمسک کرده بودند چون کوهی استوار ایستاده و کار را به جایی برسانند که چشم فتنه کور شود؟ امروز هم ، بصیرت انقلابی برگرفته از آموزه های علی (ص) است که فرق یار راستین دین خدا و کسی که فقط از دین ، پوستینی برعکس را بر تن دارد و از الفاظ دینی فقط لقلقه زبان و تسبیحی منافقانه در دست گرفته و در زیر پوستینش ، شمشیری برای شکافتن فرق عدالت در دست دارد ، بشناسد. ریگی و امثال او ، از همه خود را مسلمان تر می دانند ، اما منافقان کوردلی بیش نیستند که با حمایت اقطاب کفر جهان ، به ریختن خون مسلمانان مشغولند و افتخار جمهوری اسلامی قتال با آنان و تامین امنیت – این اولیه ترین حق جامعه بر گردن حکومت – است.
5- آقای مسعود . شما بقول شریعتی در پاورقی زندگی می کنید. والا یادتان نمی رفت که ما در مورد آزادیهای سیاسی صحبت نمی کنیم . بلکه در مورد سرکرده یک شاخه پوششی از یک گروهک محارب مسلح با دستانی تا آرنج آغشته به خون بیگناهان صحبت می کنیم .
ضمنا آقا بهرنگ نظر شما رو هم می خوام بدونم .
یا حق
ابوذر منتظرالقائم
بسیار منطقی منصف و به موقع نوشتید حرف دیگری برای گفتن ندارم جز تشکر
ممنون
سلام
در کل استدلال هاتون منطقیه. ولی خواهشی که دارم از واژه "اقلیت قومی" استفاده نکنید. همه ما ایرانی هستیم و اگر اینجوری بخواهیم قضاوت کنیم همه ما اقلیت قومی محسوب می شیم. این واژه های اقلیت و اکثریت به این توهم دامن می زنه که این افراد از جای دیگه ای اومدند و ایرانی نیستند. در مورد دوستی که از گروه جندالله حمایت کردند باید بگم که دوران خدمت من در کرمان همزمان با قضایای تاسوکی و جاده بم بود و سی دی جنایات این گروه هم بیرون اومد بطوریکه جنایات اونها مو را بر تن آدم راست می کرد. البته باید با مشکلات مناطق محرومی مثل سیستان و بلوچستان یا کردستان به صورت پایه ای و با تلاش برای رفع محرومیت برخورد کرد و علل بوجود آمدن چنین گروههایی را که فقر فرهنگی و اقتصادیه از بین برد.ولی بازهم دفاع از کارهای عبدالمالک ریگی هم کار درستی نیست. خود من با اعدام مهرنهاد مخالفم و این را نقض کامل حقوق بشر می دونم. موفق باشید
بسم الله . مطلقا علت بوجود آمدن گروهک ریگی مشکلات اقتصادی نیست. این گروهک فقط زیر این عنوان ها مخفی می شود. تنها هدف گروهک ریگی و تنها هدف آمریکا از تاسیس این گروهک اهداف امنیتی است.
[ ابوذر منتظرالقائم ] | [سه شنبه، ۲۲ مردادماه ۱۳۸۷، ۳:۰۸ بعدازظهر ]دوست عزیز
آقای منتظر القائم
جواب شما به کامنت ها را در وبلاگ خودتان دیدم و خوشحال شدم از این که این قدر در ادامه ی بحث جدی هستید. اما بعد.
در باره ی سوالی که پرسیدید باید بگویم بله، دست کم ادعای پیروی از سیره ی عملی ائمه را دارم. ان شا الله روزی برسد که بتوانم با قطعیت بگویم عمل و ادعایم یکی هستند. چیزی که من به ش اعتراض دارم برخورد با جدایی طلب ها نیست که شما برای رد اعتراضم مصداق هایی از برخورد حضرت امیر با خوارج را ذکر می کنید. بله من هم معتقدم در برابر آشوب های مثل این نباید با سهل گیری رفتار کرد اما اصلا حرف من چیز دیگری بود. من به نحوه ی مباحثه در این باره در فضای وبلاگستان اعتراض دارم. به فحاشی های بین مخالفان و موافقان. به این که همدیگر را متهم می کنیم به جیره خواری نظام یا امریکا. به این که نمی توانیم بپذیریم ممکن است کسی با ما مخالف باشد اما مستقل فکر کند و حرفی که می زند نتیجه ی اندیشه ی خودش باشد. به این که به جای بحث منطقی که نتیجه بخش است صدامان را بلند می کنیم به داد و فریاد کشیدن. قطعا شما هم قبول دارید که امام علی و سایر ائمه در مقام مباحثه این طور عمل نمی کردند که خیلی از ما می کنیم.
شما چقدر سادهاي دويت عزيز!
آقا اين كه فلان كس پول گرفته كه نشد حرف. اعتراف تلويزيوني هم كه ديگه نخ نما شده.
عقلاي عزيز كار فرهنگي كه يواشكي نميشه! شما يه اثز فرهنگي از اين بنده خدا نشون بده كه توش از تجزيه طلبي دفاع كرده باشه.
فيلم شكنجه رن سعيد امامي رو يادته؟؟!!
منابع و اسناد واقعه غدیر یا بخش هایی از آن در کتب اهل سنت
با توجه به اينکه در تمامي منابع معتبر شيعه واقعه غدير به طور کامل همراه با وقايع قبل و اتفاقات بعد از آن ذکر شده است از ذکر منابع شيعه در زمينه سند واقعه غدير خودداري کرده و صرفا منابع اهل سنت را ذکر کرديم.
براي جستجوي بيشتر مي توانيد به کتاب" الغدير" علامه اميني مراجعه کنيد.
اخبار اصفهان: ج1ص107و235.ج2ص227.
اخبارالدول وآثارالاول:ص102.
أربعين الهروي:ص12.
أرجح المطالب:ص36و56 و58 و67 و203 و338 و339 و389 و581-545 و681 .
الارشاد: ص420.
أسباب النزول:ص135.
أسد الغابه:ج1ص308و367.ج2ص233.ج3ص92و93و274و307و321.ج4ص28.ج5ص6و205و208.
الامامه و السياسه:ج1 ص109.
أنساب الاشراف:ج1 ص156.
البدايه و النهايه:ج5 ص208-213و227و228-ج7ص338و344-349.
بلاغات النساء:ص72.
تاريخ بغداد:ج8ص290-ج7ص377-ج12ص343-ج14ص236.
التاريخ الکبير:ج1ص375-ج2قسم2ص194.
تاريخ الخلفاء:ص114و158و179.
تفسير الثعلبي:ص78و104و181و235.
تفسير الطبري:ج3ص428.
تفسير فخر الرازي:ج3ص636.
التمهيد(باقلاني):ص171.
الجمع بين الصحاح:ص458.
حياه الصحابه:ج2ص769.
حليه الاولياء:ج5ص26و363-ج6ص294.
الخصائص:ص4و49و51.
خصائص النسائي:ص21و40و86و88و93و94و95و100و104و124.
الخصائص(السيوطي):ص18.
الخطط والآثار(مقريزي):ص220.
الدر المنثور:ج2ص259و298.
دول الاسلام(ذهبي):ج1ص20.
ذخائرالعقبي:ص67و68.
روضات الجنات(زمجي):ص158.
سر العالمين(غزالي):ص16.
سنن الترمذي:ج5ص591 .
سنن ابن ماجه:ج1 ص43.
سنن النسائي:ج5 ص45.
سنن المصطفي صلي الله عليه و آله:ج1ص45.
السيره النبويه(زيني):ج3 ص3.
شرح نهج البلاغه(ابن أبي الحديد):ج1ص317و362-ج2ص288-ج3ص208-ج4ص221-ج9ص217.
الشرف الموبد(نبهاني):ص58و113.
شواهد التنزيل:ج1ص158و190.
صحيح الترمذي:ج1ص32-ج2ص298-ج5ص633.
صحيح مسلم:ج4ص1873.
الصواعق المحرقه:ص25و26و73و74.
طبقات ابن سعد:ج3ص335.
العقد الفريد:ج5ص317.
عمده الاخبار:ص191.
الفصول المهمه:ص23و24و25و27و74.
الفضائل(ابن حنبل):ج1ص45و59و77و111-ج2ص560و563و569و592و599-ج3ص27و35.
فضائل الصحابه:ج2ص610و682.
الکفايه:ص151.
کفايه الطالب:ص13و17و58 و62 و153و285و286.
کنز العمال:ج1ص48-ج6ص397-405-ج8ص60-ج12ص210-ج15ص209.
الکوکب الدري:ج1ص39.
مجمع الفوائد:ج9ص103-108و163.
مختلف الحديث(ابن قتيبه):ص52و276.
مروج الذهب:ج2ص11.
مستدرک الحاکم:ج3ص109و110و118و371و631.
مسند ابن حنبل:ج1ص84و119و180-ج4ص241و281و368و370و372-ج5ص347و366و370و419-494-ج6ص476.
مسند الطيالسي:ص111.
مصابيح السنه:ج2ص202و275.
معارج النبوه:ج1ص329.
المعارف(ابن قتيبه):ص58.
معالم الايمان(دباغ):ج2ص299.
المعتصرمن المختصر:ج2ص301و332.
معجم البلدان:ج2ص389.
المعجم الصغير:ج1ص64و71.
المعجم الکبير(طبراني):ج1ص149و157و390-ج5ص196.
مقاصد الطالب:ص11.
مقتل الحسينعليه السلام(خوارزمي):ص47.
مقصد الراغب:ص39.
المنار:ج1ص463.
مناقب الائمه(باقلاني):ص98.
المناقب(ابن جوزي):ص29.
المناقب(ابن مغازلي):ص16و18و20و22و23و24و25و224و229.
المناقب(عبدالله شافعي):ص106و107و122.
منتخب کنز العمال:ج5ص30و32و51.
المواقف:ج2ص611.
موده القربي:ص50.
نزهه الناظرين:ص39.
النهايه(ابن الأثير):ج4ص346.
نهايه العقول:ص199.
الوفيات(ابن خلکان):ج1ص60-ج2ص223.
ينابيع الموده:ص29-40و53-55و81و120و129و134و154و155و179-187و206و234و284.
الاصابه:ج1ص372و550-ج2ص257و382و408و509-ج3ص512-ج4ص80.
الاستيعاب:ج2ص460.
أشعه اللمعات في شرح المشکاه:ج4ص89و665و676.
تفريح الأحباب:ص31و32و307و319و367.
التمهيد و البيان(أشعري):ص237.
الفتوح(ابن الأعثم):ج3ص121.
التمهيد البيان(أشعري):ص237.
ثمار القلوب(ثعالبي):ص511.
الأعتقاد(بيهقي):ص182.
تاريخ دمشق:ج1ص370-ج2ص5و85و345-ج5ص321.
الجمع بين الصحاح:ص458.
الشفاء(قاضي عياض):ج2ص41.
أسني المطالب:ص4و221.
انسان العيون:ج3ص274.
الأنوار المحمديه:ص251.
بلوغ الأماني:ج1ص213.
البيان والتعريف:ج2ص36.
التاج الجامع:ج3ص296.
تجهيز الجيش:ص135و292.
ذخائرالعقبي:ص67و68.
الحاوي للفتاوي:ج1ص79و122.
الرياض النضره:ج2ص169و170و217و244و348.
السيره الحلبيه:ج3ص274و283و369.
شرح المقاصد:ج2ص219.
فرائد السمطين:ج1ص56و64و65و67و68و69و72و75و76و77.
العثمانيه:ص145.
مرقاه المفاتيح:ج1ص349-ج11ص341و349.
مصابيح السنه:ج2ص202و275.
المورود في شرح سنن أبي داود:ج1ص214.
توف به غداران جهان اسلام لعنت بر پدر هر چه اخونده
[ حسين زهي سرباز ] | [دوشنبه، ۲۵ خردادماه ۱۳۸۸، ۲:۲۲ صبح ]جرم یعقوب مهر نهاد بلوچ بودن و سنی بودن بود همانطور که سالیانه هزاران جوان بلوچ بی گناه رو به جرم بلوچ بودن و سنی بودن میکشن مرگ بر فاشیسم فارس
[ بلوچ ] | [یکشنبه، ۲۴ مردادماه ۱۳۸۹، ۱۱:۳۶ بعدازظهر ]