دوشنبه ۱۰ اردیبهشتماه ۱۳۸۶
بدحجابها به بهشت نمیروند!؟
۱- حجاب نه تنها از اصول دين نيست، که جزو فروع آن هم به شمار نمیآيد. تنها در دو آيه قرآن از حجاب سخن به ميان آمده و بيشتر به ارشاد شبيه است تا امر و بحثی از مجازات هم در ميان نيست. البته احکام و جزييات آنها عموماً بيش از آن که از متن قرآن استخراج شده باشند، از سنت و احاديث استخراج شدهاند. چنان که در بحث ازدواج موقت (صيغه يا متعه) هم «تنها يک کلمه» در قرآن پيدا میشود.
۲- البته به ميان کشيدن اين موضوع، به نظرم چندان استدلال قابل قبولی نخواهد بود. اما برای خودم جای سؤال است که چه تعداد از مردم مسلمان کشور، از همان فروع دين هم آگاه هستند؟
نمیخواهم شواهد و دلايل قرار گرفتن «تولی» و «تبری» در ميان فروع دين را برايم بيان کنند. میخواهم بدانم که چند درصد ما میدانيم که همين «تولی» و «تبری» به چه معنا هستند؟
۳- جالب اين که در پروژه اسلام در ويکیپديای فارسی در بخش فروع دين، لينکهای «امر به معروف» و «نهی از منکر» و «تبری» به رنگ قرمز هستند که به معنای نبودن مقالهای در اين موارد است.
با دنبال کردن لينک «تولی» هم به جای توضيح دادن در مورد مفهوم اين واژه، به صفحهای میرسيم که در مورد «تولی خان» پسر چنگيزخان مغول توضيح داده شده است.
۴- چه کسانی به بهشت میروند؟
آيا فقط شيعيان 12 امامی به بهشت میروند؛ آن هم به شرطی که به احکام عمل کنند، تارکالصلوة و روزهخوار نباشند، در عمرشان به الکل لب نزده باشند و حجاب داشته باشند و چه و چه؟
يعنی در بهشت، جايی برای اهل سنت نيست؟ يا که برای مسيحيان و يهوديان (اهل کتاب) هم جايی در بهشت هست؟ برای زرتشتيان و بوداييان چه؟ برای پيروان اديان سنتی آفريقايی چه؟
آيا خداوند همه اين چند ميليارد بیحجاب و بدحجاب را به همين جرم میخواهد به جهنم بفرستد؟ يا که معيار ديگری برای خوبی و بدی هست؟
به گمانم برای هر کسی در بهشت جايی باشد، برای تنگنظران کوتهفکر جايی نيست. کسانی که دين را بدنام میکنند و پای اکراه و اجبار را به دين میکشانند، اولين جهنميان هستند
۵- شايد اصلیترين دليل من برای مخالفت با چنين طرحی، جابهجا شدن اصل و فرع باشد.
دوست دارم بدانم که چرا به جای بدحجابها، نيروی انتظامی در شهر راه نمیافتد و قاچاقچيان عمدهپا و فروشندگان خردهپای مواد مخدر را دستگير نمیکند!؟
جوابش پيداست: «آن کار سخت است و اين يکی آسان»
چرا کسی معتادان و قاچاقچيان را به ارتباط با بيگانگان متهم نمیکند؟
۶- پرسش ديگری هم از مراجع محترم تقليد دارم:
چرا الکل حرام است و مواد مخدر حرام نيست؟
چرا برای معتادان و قاچاقچيان حد شرعی وجود ندارد؟
۷- آقايان!
با همه شما هستم. به من بگوييد که آيا هيچ از آن چه از جامعه و بر جامعه، گذشته و میگذرد، خبر داريد؟ آيا میتوانيد ببينيد که مواد مخدر چه بلايی بر سر کشور و مردم دارد میآورد؟
آيا تا حالا کسی را ديدهايد که زندگیاش، گذشته، حال و آيندهاش را اعتياد (آن هم اعتياد شخص ديگری) نابود کرده باشد!؟ اگر نديدهايد، مرا ببينيد.
مطمئنم که هيچ کدام از شما، چنين تجربهای نداشتهايد. وگرنه به جای تنگ کردن عرصه بر زنان و دختران اين سرزمين به جرم عدم علاقه و اعتنا به قوانين شما، به جنگ اعتياد، معتادان و قاچاقچيان میرفتيد.
یادداشتهای شما:
damet garm agha...shayad mano yadet nabashe vali too service sharhrake gharb ham servici boodim. bozorg shodia mashalla. khosh bashi
[ علی ] | [سه شنبه، ۱۱ اردیبهشتماه ۱۳۸۶، ۱۰:۵۵ صبح ]برخورد و اجبار با موضوع حجاب تنها نتیجه ای که داشت این بود:
که “بی حجابی” شد تلاشی برای رهایی!
و برهنگی هم شد آزادی!
و برهنه ها هم شدند آزاد مردان و آزاد زنان!
----------
می شد دلایل مستند تری بیاری،تو قران خیلی چیزا نیومده
که اتفاقا جزء اصول هم هستند .
کاری به دین ندارم ولی اگه بخواد این روند مدای لباس و آرایش کردنا ادامه داشته باشه فکر نمی کنم دختری دیگه تو این جامعه امنیت داشته باشه.
[ مجتبی ] | [یکشنبه، ۳۰ اردیبهشتماه ۱۳۸۶، ۱۱:۴۲ صبح ]شما چند سال قرآن خوانده اید و معنی آن را روان می دانید که اصول را به فروع تعبیر می کنید یا بر عکس در ضمن این همه چرت و پرت که به علماء نسبت می دهی چرا دلیل و مدرک نمی آوری و فقط با اصطلاح می گویند آن ها را بیان می کنی
[ صادق ] | [پنجشنبه، ۱۶ آبانماه ۱۳۸۷، ۳:۵۰ بعدازظهر ]این همه علم از کجا آوردید
[ ] | [پنجشنبه، ۱۶ آبانماه ۱۳۸۷، ۳:۵۲ بعدازظهر ]اقای صادق بهتره شما زر نزنی دهن کثیفتو ببندی
تا ادمای خای مالی چون شما در ایران هستند اخوندا بر مردم سوار خواهند مان...
جانا سخن از زبان ما می گویی؛ امیدوارم همیشه در بیان حقیقت دلی پر جرات داشته باشی.
[ مژگان ] | [دوشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۸۷، ۳:۱۵ بعدازظهر ]حجاب از اصول و یا فروع دین نیست بلکه جزء اصول جمهوری اسلامی است و این رژیم هیچ ارتبا طی با اسلام واقعی ندارد و فقط از نام اسلام ان سوءاستفاده میکند .
[ نادر ] | [یکشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۸۷، ۱:۳۱ بعدازظهر ]